Het ontstaan van Mijnwerkdagen.nl

De basis voor Mijnwerkdagen.nl is gelegd in de horeca. Een horecabedrijf in Zwolle wilde graag een systeem voor personeelsplanning die werkt vanuit het werkgeversoogpunt. De vraag was simpel: “Hoe kan de personeelsplanning efficiënter en hoe hou ik mijn werknemers tevreden?” Het bedrijf heeft namelijk 35 studenten in dienst en zij hebben (bijna) allemaal een zeer wisselend rooster. Denk bijvoorbeeld aan colleges die zij volgen, sportactiviteiten of een bestuursfunctie bij een vereniging. De oplossing was simpel; maak medewerkers medeverantwoordelijk voor planning en urenregistratie.

Hoe kan de personeelsplanning efficiënter en hoe hou ik mijn werknemers tevreden?

Dennis Kaatman

Hoe zijn medewerkers medeverantwoordelijk in Mijnwerkdagen.nl?

Personeelsleden geven bijvoorbeeld in Mijnwerkdagen.nl aan, wanneer zij niet kunnen werken. Hiermee wordt een situatie gecreëerd, die meer ruimte en flexibiliteit geeft voor de planner. Immers, op de dagen die personeelsleden niet vrij vragen, wordt van hen verwacht dat zij op de werkvloer kunnen staan. Daarnaast biedt Mijnwerkdagen.nl de mogelijkheid om medewerkers zelf een loonheffing en een ID-bewijs te uploaden bij indiensttreding. Door het sociale karakter van Mijnwerkdagen.nl, met een nieuwsbrieffunctie en online urencontrole, draagt het online platform bij aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de medewerker.

Wie is Mijnwerkdagen.nl?

Mijnwerkdagen.nl is ontwikkeld door Bob van Enk. Bob is naast eigenaar van Mijnwerkdagen.nl ook eigenaar van DJ Diyo en is freelance werkzaam bij studentencafé Het Vliegende Paard. Door zijn jarenlange ervaring in de horeca, onder andere als dj, weet hij waar de behoeften liggen in de branche en kan hij hier met software-oplossingen voor Mijnwerkdagen.nl op inspringen.